2008 U.S.A Route 66

Dag 11; From Holbrook (Arizona) to Grand Canyon N.P. (Arizona)

We ontbijten later dan we gewend zijn en het is dan ook al half 10 als we wegrijden. Op naar de Grand Canyon! Dachten we in 2006 nog dat dat een éénmalig bezoek was, nu amper 2 jaar later, zijn we voor de 3e x in de V.S. en voor de 2e x op weg naar dit prachtige Nationale Park. Hoe vreemd kan het gaan.....

We starten met een stukje Interstate, maar al snel gaan we er af en komen op de Route 66 langs Jack Rabbit.

Na weer een deel Interstate komen we terecht op een prachtig stukje Route 66 door de heuvels, we steken de Interstate over en dan komen de borden.....

De '66 brengt ons naar Winslow Arizona, bekend van het Eagles nummer 'Take it Easy', waar we uiteraard op de foto gaan.

Het is er volop druk met toeristen en op beide 'corners' zit een souvenierswinkel waar Benny even helemaal los gaat. Met t-shirts, sleutelhangers, cd en koffiemok gaan we weer op weg.

De volgende stop is een Meteoor Crater. 49.000 jaargeleden is hier een meteoor neergestord. De crater is 22 voetbalvelden groot.....

Nau komen we op een wel heel oud stukje Route 66 terecht. We stoppen bij ghost town Two guns...

.....om vervolgens een wel héél oude dierentuin tegen te komen.

We stoppen bij een benzinepomp voor koffie en dan belt Brendon. Er is een aardbeving geweest bij L.A. De schok was te voelen tot in Las Vegas en San Diego....mmmm, vanavond maar eens naarhet nieuws kijken. We zijn pas over een week in Venice Beach, maar toch...

Undecided

We rijden via Flagstaff naar de Grand Canyon.

We verblijven in het zelfde hotel als 2 jaar geleden en het lijkt of we niet weg geweest zijn.

Meteen bij het inchecken lopen we de familie Witteman tegen het lijf. Zij rijden de route die wij in 2006 hebben gereden en we wisten dat we op dezelfde moment in het zelfde hotel zouden zijn, maar het blijft vreemd!

We eten in het hotel. Een buffet met voor-, hoofd- en nagerechten. Heerlijk.

Morgen een hele dag Grand Canyon!