2008 U.S.A Route 66

Dag 14; From Grand Canyon N.P. (Arizona) to Kingman (Arizona)

Het is 4pm als we in Kingman aankomen na een wel erg leuke dag! Waarschijnlijk het allerleukste stuk Route 66 van de hele tour.

Na het ontbijt laden we de koffers in en gaan op weg naar het langste ononderbroken stuk Route 66 wat nog in oude staat is. Bij Williams gaan we de I-40 op om er bij Exit 139 weer af te gaan.

We rijden een paar dorpjes door en dan komen we aan in Seligman, de thuisstad van Angel Delgadillo, de stichter van de Historic Route 66 Association. De Route 66 is de Mainstreet van dit stadje. We parkeren de auto en besluiten de straat van links naar rechts uit te lopen.

De eerste lokatie is Historic Seligman Sundries. Een typische Route 66 store incl. benzinepomp en truck.

Voor de deur zitten 3 'oversized' Amerikanen in spijkerbroek, T-shirt en bretels

Laughing
. We maken een praatje en gaan dan naar binnen.

We lopen wat rond als we een Route 66 klok, met verlichting, zien besluiten we die te kopen. Als we gaan afrekenen vraagt de dame van de winkel, Lynne, of we koffie willen. Lekker! Ze heeft geen décaf, maar dat gaat ze meteen zetten, geen enkel probleem. Met een afwasteil vol koffie voor onze neus raken we aan de praat. Ze vraagt waar we vandaan komen en dan laat ze ons de 'Dutch Souvenir Corner' zien. Allemaal Dutch stuff, gekregen van toeristen die hier 1 of zelfs meerdere malen geweest zijn.

Er is zelfs een door Adriaan (van Bassie) gesigneerde kaart. Ze verteld dat Adriaan in de store is geweest en haar die kaart heeft gegeven. Als we vertellen wie B&A precies zijn en dat er een dvd is waarbij B&A door de V.S. trekken is ze helemaal enthousiast, wat ons dan weer laat beloven dat we die dvd, zodra we thuis zijn, aan ze op zullen sturen. Als haar man, Frank, ook binnenkomt haalt deze meteen een fototoestel tevoorschijn. Er wordt van elke customer een foto gemaakt. We schrijven wat in het gastenboek en Frank & Lynne beloven onze foto daar bij te zulllen plakken. Uiteraard maken wij ook nog een foto van deze super aardige mensen.

We blijven er bijna een uur en als we weggaan krijgen we nog een kaart met een lieve boodschap er op.

We fotograferen/filmen de hele straat zo'n beetje...

The Old Barbershop...

En de famous Snow Cap Drive In...

We kopen nog wat souveniers en ansichtkaarten en dan lopen we terug naar de auto. We gaan weer verder.

Op advies van ons gidsboekje lunchen we bij het Frontier Café, eveneens een origineel exemplaar van de Route 66.

We hebben fish & Chips en het smaakt voortreffelijk!

Na de lunch stoppen we nog bij Hackberry General Store, die helaas gesloten is, maar er is buiten genoeg te zien.

Hierna gaan we de weg weer op weg richting Kingman...

.....waar we aan het eind van de middag aankomen en nog een uurtje bij het zwembad doorbrengen.

Het duurt lang voor we slapen, het is warm buiten, de airco doet zijn best, maar heeft écht moeite om het binnen koel te houden!