2008 U.S.A Route 66

Dag 15; Hooverdam (Arizona)

Als we wakker worden is het op de telefoon 7am en op de wekker 8am.....we hebben dus ergens gisteren een tijdzone gemist!

Tongue Out

Anja maakt snel thee/koffie en springt onder de douche, zij wil het ontbijt niet missen. Benny heeft geen zin om te haasten, waar hij spijt van krijgt want er is roerei, rösti en worstjes! Anja houd het bij geroosterd brood met ei en jam en koffie en jus.

Om half 10 rijden we via US Highway 93 North richting de Hooverdam. Het is 1 lange rechte weg...

..... en dan ineens is de dam zichtbaar.

De weg slingert nu naar beneden en we stoppen een paar x om de dam te bewonderen.

Tot slot rijden we zelfs over de dam heen en zetten we de auto in de parkeergarage om, na de koffie, de dam over te lopen.

Ze zijn op dit moment bezig om de Colorado River Bridge aan te leggen zodat het verkeer, richting Las Vegas, in de toekomst niet meer over de dam heen hoeft.

Op de weg terug naar Kingman slaan we af richting de Colorado River en komen terecht bij Willow Beach. Grappig is, dat wij in Arizona staan en dat in het midden van de rivier de grens met Nevada ligt.

Terug in Kingman bezoeken we het Mohave en het Route 66 museum....

....en deze gigantische lokomotief met 2 aanhangers die 'gewoon' midden in het dorp staat.

We duiken, bij het hotel, nog even lekker het zwembad in. Het is 111*F (44*C) dus een verkoelende duik is helemaal niet verkeerd.

We eten bij een steakhouse vlakbij het hotel. Benny heeft Fish & Chips en Anja heeft Fried Shrimps. We krijgen er Cowboy (black) beans bij en een salade.

De rest van de avond brengen we door voor de tv. Er is een Bruce Willis marathon.

Morgen op naar Barstow. De laatste stop voor we aankomen bij het eindpunt van deze Route 66. De Santa Monica Pier.