2008 U.S.A Route 66

Dag 13; Grand Canyon N.P. (Arizona)

Om 4am loopt de wekker af! We gaan met Rob en Heike naar de zonsopgang in de Grand Canyon. Om 5am staan we in de lobby van het hotel en om 5.10am staan we op Matherpoint!Wat een drukte! We zijn duidelijk niet de enige.

Het is bijzonder om te zien dat, wanneer er eenmaal een puntje van de zon te zien is deze in no-time hoog aan de hemel staat. Je ziet de zon bijna letterlijk 'bewegen'.

Prachtig!!

We laten ook nog even een foto van ons maken, als bewijs dat we écht zo vroeg op waren.

Tongue Out

Terug in het hotel lopen we meteen door naar het ontbijt en om 8.15u zwaaien we de familie Witteman uit. Zij gaan richting Lake Havasu, wij blijven nog een dag in de Grand Canyon. We zijn straks weer tegelijk in Venice Beach/Santa Monica, dus misschien komen we elkaar dan nog een x tegen.

We brengen de rest van de ochtend door bij het zwembad. Heerlijk. In en uit het water en in en uit de zon. Genieten!

Om half 2 lunchen we in het hotel. In de ontbijtzaal is een warm/koud buffet met rijst, pasta, kip, spare-ribs, salade's en brood. Niemand vraagt naar ons kamernummer en er is niemand om af te rekenen. Gratis lunch dus. Yummie!!

Laughing

We parkeren de auto weer bij Matherpoint en lopen dan richting de Plaze langs het rim. Het uitzicht is prachtig.....

.....maar het is warm, héél warm en we stoppen dan ook regelmatig om in de schuduw even uit te rusten en af te koelen.

In no-time is ons water op en we snakken naar een ijsje. We zijn de Plaza al voorbij, dus we lopen het hele stuk weer terug. We kopen ijs, water én een kop koffie en als we bijgekomen zijn, nemen we de shuttle bus terug naar de auto. Het is inmiddels 4uur, we zijn pas 2 uur in het park, maar we zijn te moe en te oververhit om nog op de zonsondergang te wachten.

We gaan terug naar het hotel waar we tot 9pm op bed tv kijken. Dan lopen we naar de Mac waar we een frietje delen, want we hitte zorgt ervoor dat we nog steeds geen honger hebben. We nemen nog een McFlurry voor onderweg en duiken vroeg het bed in.

Morgen op weg naar Kingman over het langste stuk Route 66 dat nog in originele staat is!!